Saturday, April 6, 2013

1st SEGMEN SELAMAT HARI LAHIR BY KATHY

*Korang nak join...klik je banner*
Usu dah penuhi semua syarat
Untuk Kak Khaty


Doa Usu 

Semoga Allah melindungi setiap langkah akak dan keluarga 
dikurniakan umur yang bermanfaat
rezeki yang halal
ilmu yang berguna
akhlak yang terpuji
dipermudahkan jalan untuk melakukan ibadah kepadaNya..
dan dirahmati Allah dunia dan akhirat
Amin~

Walau kita tak pernah bersua muka, tak pernah mengenali antara satu sama lain...Allah temu kan kita di sini..
Untuk bersahabat, untuk menjalinkan ikatan ukhuwah dan mengeratkan silaturahim sesama kita...
Semoga ikatan ukhuwah antara kita sentiasa mekar tak layu
harum sentiasa
Untuk Kak Khaty, Salam Perkenalan dari Usu...

Untuk Ibu (Mahani bt Lias) dan ayah (Hj Saibi bin Hj Apah) tersayang...



Ibu..
Walaupun darah kita berbeza
Walaupun aku tidak lahir dari rahimmu
Tak pernah sedikitpun kau bezakan kasih sayangmu terhadapku
Kau curahkan kasih sayang sepenuh hati
Kau sentiasa membahagiakan aku

Ayah...
Walaupun kau bukan wali ku
Aku tahu, kau ikhlas meyayangi
Kau tak pernah kenal penat lelah mencari rezeki
untuk kami
Kau didik aku jadi anak yang berguna

Ibu, Ayah...
Kini...raut tua mu
Sentiasa meruntun jiwaku
Mengingatkan ku pada
pengorbanan yang pernah dicurahkan
Tiada bicara indah yang dapat aku susunkan
Hanya doa mampu ku titipkan

Ibu, Ayah...
Maafkan jika tak terbalas jasa dan budi mu padaku
Tapi...Sedaya upaya ku..
Aku akan membahagiakanmu.
Walaupun apa yang ku beri
tak sebesar mana yang aku terima selama ini

Terima Kasih Ayah dan Ibu...
Kalian jantung hatiku..


Untuk Ayah dan Ibu Kandungku

Walau kita tak pernah bersama
Jasa dan pengorbanan kalian padaku
Aku akan kenang sampai bila-bila
Moga Allah sentiasa memberkati kalian
Terima Kasih,
Kerana kalian aku ada disini


Untuk Kakak Sulungku

Ketika aku kecil dulu
Kau lah mama aku
Kau jaga aku
Kau korbankan masamu
Untuk membesarkanku
Kau dodoi aku
Kau tempat aku bermanja
Bila aku dah besar dan sekolah
Kau lah guruku
Kau penasihat terhebat aku
Kau pendengar setia aku
Kau peguam aku
Kau doktor aku
Kaulah segala-galanya untukku
Kakak.....
Andai dapatku balas jasamu
Akan ku balas semuanya
Aku sayang kamu...
Terima Kasih kakak
Jadikan aku 
Anak kesayanganmu
Sahabat karibmu
Maafkan aku jika banyak salahku padamu..


Bingkisan doa untuk ibu, ayah(kandung dan angkat) dan juga untuk Kakak Sulungku(jaga aku dari kecil sampai aku besar)

'YA ALLAH YA TUHANKU, ampunkan lah dosa-dosa kedua orang tua ku, berkatilah kedua mereka itu, sihatkan lah mereka, murahkan lah rezeki mereka, panjangkanlah usia mereka, jauhilah sebarang bahaya, Dan lindungi lah mereka, Amin ya Rabbal 'Alamin...."

Sesungguhnya aku meyayangi mereka Ya Allah...

Notakaki: Maaf Kak Khaty, entry ni panjang berjela.....

16 comments:

Nao Mei said...

selamat mero...ko pun dah join gak eh..hihi....mero tao mo kedau mapen gambar wak tomel2 alah kotak bday mo amau du..hihi...konon ko bak nyabik..hihi

Kathy Rbain said...

terima kasih sis sudi join segmen ni dan add kathy kat fb..tak paa entri panjang berjela,tu yang kathy suka kerana memang tujuan kathy nak baca luahan kasih sauyang anak kepada orang tua mereka..penyertaan terkini : 18
http://coretanhatikathy.blogspot.com/2013/04/senarai-peserta-1st-segmen-selamat-hari.html

Meyra John said...

Hai. :) #SelaluLalu

Puteri Mama said...

@Nao Mei dh ko bk link dn ngn cbox mo..dg mo dn mro :)

Puteri Mama said...

@Kathy Rbain sma2 sis :)

Puteri Mama said...

@Meyra John hye meyra \(^_^)/

Isabel Diaz said...

Slmt bersegmen (^_^)

Diana Azis said...

Salam singgh...best of luck..saya pun join.. :)

http://dianaazisworld.blogspot.com/2013/04/1st-segmen-selamat-hari-lahir-by-kathy.html

Puteri Mama said...

Tq dear

Kathy Rbain said...

entri khas untuk Usu
http://coretanhatikathy.blogspot.com/2013/04/review-blog-ainul-hayat-my-diary.html

Aku Penghibur said...

terharu jgk bce... selamat bersegmen

Puteri Mama said...

@Kathy Rbain tq sis...syg sis selalu :)

Puteri Mama said...

@Aku Penghiburhehe..tq shbt :)

PakcikLie PCL said...

assalamualaikum..

Nina Maslizza said...

rindu mak... huhu

NaZiRaH @ Ezyra said...

terharu baca..hukhuk

Ainul Hayat Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon