Tuesday, March 5, 2013

Aku Bukan Kejar Glamour

"Hey minah...kau dengar apa aku nak cakap ni....
Aku buat blog ni...bukan nak kejar glamour, bukan nak naikkan traffic aku..aku buat segmen aper semua tu, bukan nak glamour, glamour, glamour......NO.....
Blog aku ni tempat aku nak tulis apa yang aku nak tulis, nak cerita atau nak merapu apa semua tu..
Ni blog aku bukan blog kau"

Hehehehehe......terkasar bahasa pulak dah...sory..saje..tu acah je..
Jangan terus lemparkan tuduhan, kata atau makian sebab bahasa aku kat atas tu terkurang ajar sikit..jangan terus menilai saya ni jahat ke perangai burok ke apa..saya budak baik(masuk lif tekan sendiri)

Sebenarnya...nak kata..
Kalau lah kan...ada orang jenguk blog korang, dah tu tengok kat jumlah follower korang..
Dah tu dia bandingkan pulak dengan jumlah follower dia..

Then, cakap...
La...blog aku ramai lagi follower...blog aku lagi glamour dari blog dia..
hahaha...padan muka dia...
Orang tak nak follow dia..

dan cakap

Blog aku lagi comel dari blog dia
Bukan comel pun blog dia...sebijik ambik dari _____________.(isi sendiri)..
dan cakap ni..
Apa benda yang dia merapu ni..
Post entry yang entah apa2..
dan..
bila ada yang dah follow korang..
tetiba dia unfollow korang...
Kalau aku...aku tertanya-tanya jugak..apa salah aku sampai dia unfollow aku...
tapi..takpe....

Aku punya perasaan ---->> kalau lah aku jumpa orang yang perangai bertuah macam ni....
Aku tayang muka ^__________^
Kau blahhhh dari blog aku sekarang...(bagi yang unfollow tu...bagus sesangat...tabik spring kat kau)
Naik menyampah pulak aku ada orang macam ni kat blog aku..

Korang tak suka aku...nak buat macam mana kan....aku tak leh paksa..(aku hanya manusia biasa)

Ha...tu dia....aku memang begitu...(perangai burok kan)..

Aper perasaan korang pulak....??

Apa-apa pun...aku suka dan sangat berterima kasih kepada yang memang benar-benar ikhlas jadi kawan aku..

Terus terang nak cakap kat sini...aku jarang sikit buka blog...tu sebab jarang sangat nak jenguk korang semua...sorryyyy dear ~ 

Kekangan masa..

Line slow..

Bz..

-THE END-

notakaki: kecewa bila ada yang tak ikhlas berkawan

15 comments:

ღ Kiryuu Najwa ღ said...

err kita sama ^^,v peace hehe

zaza nizam said...

sabar ye!!
biasalah manusia ni perangai macam2 ada...
yg penting kita ikhlas berkawan... support your blog! :)

dayana yana said...

salam..
pilih kawan hak kita
so... kita pilihlah kawan kita.

Farah Waheda Wahid said...

memang ada jer yang spesies2 yang macam ni...dah tu ada pulak tu yang jenis suka jer nak menjatuhkan orang... huh...tapi cam biasa...adat resam dunia berblogging...kita x boleh paksa orang untuk suka kita kan...so terapkan nilai2... ada saya keysah? ekekeke... cam kiasu sikit bunyinya di situ...

yan shamba said...

kdg2 pon x pam bile org kate kite nk kejar glamor..lg2 bile hny tepek 1 gambor je.lepastu kutok jd anon kt formspring kemain..adeh..kite da berblogging 3 taon..x de glamer pon..malap je adelah..hehe :)

nur hidayah said...

betul2..adik setuju..kat cbox adik pom penah ada ms.Anon..mcm dia sindir2..tpi adk redha jer kak..nak buat mcm mane..adk tak bleh nak pksa org suka n baca entry adk..Alhmdllah..adk d brikan ksabaran..dan adk bkn org mcm tuw..amin..=)

Nao Mei said...

dun lah mero...ko eh nawan follow ko follow balik..yang penting niat 3 ikhlas...hihi

Puteri Mama said...

@ღ Kiryuu Najwa ღye lah kan...peace yo..

Puteri Mama said...

@zaza nizamtq dear...yup,kena sabar..hehehe....mulut saya kta sbr dear..tp hti tak..huhuhu...

Puteri Mama said...

@dayana yana a'ha lh kan..hehe...orang taknak kwn..tkpe..tp kecewa bila dah kawan tp tetiba tak jadi nak kawan....nmpk sgt tk ikhlas dlm berkawan :)

Puteri Mama said...

@Farah Waheda Wahidbetul tu sis farah yang comey.....ada ku kesah....hehehe

Puteri Mama said...

@yan shambayuppp....saya sokong...pe slh kita kn,kenapa perlu dengki...bukan kita cri glmr pun....dh nma pun blog kita, ska ati kita nak letak apa or tempek apa...

Puteri Mama said...

@nur hidayahorg perangai burok cmtu tkleh layan kn adik..buat semak blog kita je

Meyra John said...

Hai. :) Salam perkenalan. Mari join sini. ^^

http://meyrajohn.blogspot.com/p/jointhiscontest.html

Untuk tingkatkan pageview, followers and traffic korang meningkat hingga tahap AWESOME!!

http://meyrajohn.blogspot.com/2013/03/segment-lick-exchange-affie-by.html

Thanks dear!!

Iha Zaliza said...

pedulikan siapa yang tak ikhlas nak berkawan tu kak.. yang penting nawaitu sebenar kita berblogging ni betul.. :)

Ainul Hayat Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon