Friday, February 15, 2013

Flashback ✿✿


Time boring nie, teringat pulak kenangan time sekolah rendah...zaman kanak-kanak ribena..
Langsung tiada masalah...yang ada hanya keseronokan, gumbira...dan tiada tekanan..dalam otak, main, main, main....belajar pun ada jugak la...sikit...

Tahun 1 (1993) : kengkawan dalam gambar ni ramai dah kahwin, malah ada yang dah ada anak..

Cer tengok gambar tu...yang dibulatkan dengan warna pink tu saya lah...hehehe...muka macam moody semacam kan..memang pun...hahaha...entah ler...hubby cakap, saya memang mahal dengan senyuman...sombong..takde lah..saya okes je..(saya ngan hubby memang dah kenal dari kecik lagi)..

Zaman sekolah rendah saya dulu kan, mak ayah, kakak bagi duit 20sen je untuk belanja...terima je...tak pernah merungut...ada rezeki lebih, dapat ler 50sen..tetap bersyukur...alhamdulillah..berkat duit banyak tu, dapat jugak beli mee sebungkus untuk alas perut waktu rehat...20sen dulu besar nilainyer...sekarang 20sen dapat beli gula-gula je..

Time saya masih student dulu, saya memang takut dengan cikgu, malah hormat dengan cikgu...bukan nak masuk bakul angkat sendiri, tapi hakikatnyer memang begitu...nak tengok muka cikgu pun kecut perut..apa  lagi nak lawan cakap cikgu kan..tu zaman kami belajar dulu..sekarang dah lain...

Saya dulu...apa yang mak ayah kakak abang beli untuk keperluan sekolah, contoh baju, kasut, beg dan sebagainyer walaupun tak hebat mana, tak semahal mana, saya terima..saya tak pernah memilih...tak pernah meminta walaupun kasut dah buruk..saya pakai...sekarang ni bila fikirkan balik semua tu, saya rasa beruntung, rasa bertuah sangat sebab semua tu mengajar saya untuk bersyukur dengan apa yang ada...

Budak-budak sekolah zaman sekarang sangat-sangat beruntungkan...?? Kerajaan banyak beri bantuan..masuk je sekolah dapat RM100..dapat kurangkan beban mak ayah..yuran peperiksaan free...zaman sekolah saya dulu, banyak benda yang kena bayar...beruntungnyer budak sekolah zaman sekarang...antara rajin dan malas nak belajar je..tu pilihan sendiri...

 Pot pet pot pet pot pet...kalau nak cerita kenangan time sekolah dulu, memang bengkak kot jari jemari ni menaip, hehehe...so, nak tutup cerita.. sekadar tu je untuk perkongsian bersama...biar menjadi memori di kemudian hari..biarlah kenangan zaman sekolah dulu tetap terukir indah dalam ingatan. InshaAllah.

7 comments:

n eyna said...

saya tag kak ainul di sini

http://beebeesiyelowme.blogspot.com/2013/02/segmenjom-blogwalking-by-arysha.html

Ainim Suju said...

Salam..teringat zaman sekolah saya dulu. Walau susah sekali pun, Alhamdulillah..

Duit belanja sikit tp cukup je nak beli makanan n simpan sekali.

Semua kenangan tu memang manis utk diingatkan

Hanim Irsyad said...

rindunye zaman skola. mihmih

Puteri Mama said...

Ok...nnti akak tngok :)

Puteri Mama said...

@n eyna okes dear...free nnti akak tengok k :)

Puteri Mama said...

@Ainim Suju hehehe..yup, kenangan zaman kanak-kanak ribena..

Rabia said...

Gud Luck jga :)

Ainul Hayat Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon