Tuesday, January 15, 2013

♥ Kepastian Untuk Satu Penantian♥

Dalam leka aku menjalani kehidupan seharian, tiba-tiba terdetik rasa sayu dan sebak bila mengenangkan sebuah penantian yang panjang..yang pasti aku sendiri tidak tahu bila penantian itu akan ada jawapan untuk satu kepastian...Aku tidak pernah menyalahkan aturan Tuhan, Allah Maha Pencipta...aku tak pernah lupa, Dia lah yang mengaturkan semuanya dengan penuh keindahan yang kadangkala kita alpa dan tak pernah belajar untuk menyedarinya..Allah sebaik-baik perancang....Tawakal ku hanya padaMu Allah...Saat hati ini menangis, merintih atas satu pernantian, aku pujuk dengan rasa syukur padaMu Allah, sekurang-kurangnya penantianku bersulam dengan keindahan..
Cukuplah bagiku Allah sebagai sandaran..aku percaya pada Qada dan Qadar-Nya..aku serahkan segala urusanku kepadaMu..Ku yakin kepada-Mu Ya Allah...aku tahu takdirMu indah..aku tidak tahu apa yang tertulis untuk hidupku...esok, lusa aku tidak tahu apa yang terjadi...Hanya padaMu aku berserah..
Ya Allah, apa jua jawapan untuk penantian ku, ku mohon padaMu permudahanlah segala urusanku dalam menanti satu kepastian..
Sesungguhnya Kau tahu apa yang terbaik untukku dan suamiku...juga untuk keluarga kami..
Ya Rahman...jawapan itu satu penantian, menanti dengan penuh kesabaran, mengajar hati ini mengharap hanya pada redhaMu...didiklah diri ini agar ikhlas dalam melakukan ibadah kepadaMu.
Ya Rabb...
 Bimbinglah kami untuk sentiasa bersyukur atas nikmatMu




5 comments:

Nao Mei said...

kata orang dik ku sayang...penantian yang panjang maknanya terlalu indah...hinggakan kita tak terasa penantian itu membosankan...doa, usaha dan tawakal insyaAllah...pasti ada hasilnya....sayang kamu adikku..

Puteri Mama said...

tq sis...inshaAllah..dnlh, penantian dn sesuatu yg indah..kdg 3 x perasan kan...so..hidup mesti diteruskan..heheheh...tq sis ...sayang kamooo selalu :)

sazlina binti saji said...

@ainul hayat..minta nyabik number tel..shaza ih..neh ako menak fb jakin,kau add ktak k.

Puteri Mama said...

yupppp...adik...bercampur2 knah adik eh..orait...add akak ngn fb sg nh k....nh inbox no.hp mo..hehehe..melai xnaah bta dn :)

Shaza Amani Hidayah said...

As Salam
Moga tabah dalam penantian....In Shaa Allah ada cahaya di hujung terowong.

Ainul Hayat Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon