Tuesday, January 15, 2013

Imbas Kembali


Awal-awal tahun di tempat kerja memang serabut...sampai meja pun dah tak serupa meja..hehehe...
kengkawan sama opis semua sibuk..tapi kami tetap tak lupa untuk makan..bila jarum jam ke angka 9 am, mesti semua dah kecoh nak order itu, order ini..opis kami nampak je kecil dan sempit tapi ianya tetap selesa bagi kami..
✿Meja Kerja Saya yang Serabut
Sedih-sedih, marah-marah dan sewaktu dengannya tak mau okes.... kami hepy-hepy je buat kerja, sebab kami "satu kepala"..bak kata orang kerja dalam satu pasukan/ kumpulan...yang paling penting KERJASAMA....

Kami rancang nak wujudkan budaya 5S kat opis yang kecil molek ni, tapi belum tercapai untuk ke tahap itu..takat 3S boleh kot..hehehe..banyak lagi yang kami perlu pelajari untuk itu..takpe, kita boleh usaha lagi..

✿Almari Fail
✿Pandangan dari pintu masuk opis
Cikgu-cikgu kat sini semuanya baik-baik belaka, saya dan kawan saya boleh je bergaul dengan mereka..Mereka takde pulak nak meyombong dan memilih pangkat dalam berkawan..bebanyak terima kasih untuk mereka..hehehe...

✿Kami-ada yang tiada dalam gambar
Bila buka cerita tentang opis dan kengkawan satu opis ni teringat pulak kenangan tahun 2012, Lawatan Sambil Belajar Pelajar Pendidikan Khas Ke Kuching pada 2 Mei hingga 5 Mei...banyak pengalaman pahit dan manis yang kami tempuh bersama...yang mengajar kami supaya lebih matang dalam mengendalikan sesuatu perkara..dan banyak pula belajar benda baru...yang paling seronok, bila lihat senyuman manis terukir di bibir pelajar kami(pelajar khas bermasalah pendengaran)..Rasa suka dan lapang hati bila mereka gembira..walaupun tanpa kata, tanpa butir bicara yang kedengaran, tangan mereka memang tak boleh nak duduk diam daripada bercerita tentang perasaan mereka..saya rasa bangga sebab saya faham bahasa mereka, walaupun tak semahir mana...(hehehe....nak mahir macamana kalau belajar hanya guna buku je..takde kursus or latihan..)..

✿Kenangan

✿Ceria

✿Sehari sebelum balik ke Sibu

 ◕‿◕。 Itulah kenangan manis kami...esok..esok kalau diberi peluang..nak pergi lagi...InshaAllah... ◕‿◕。 


7 comments:

shazila mohd gazali said...

cantik ofis.. kemas jer.. hihihi
hai salam perkenalan dari sya... jemput dtg blog sya yer...i follow

Puteri Mama said...

hehehe...tq..kecik je opis kami..tp yg penting seronok bekerja :)...salam perkenalan..ok saya follow awk k

Ema Blog said...

cantik kaler fail tu..berwarna warni..

terima kasih dtg ke blog saya..salam kenalan

Puteri Mama said...

salam kenalan cik ema....sma2...fail tu sje buat wrna-wrni..nmpk ceria ckit.hehe

Athir Unnie said...

singgah dan follow...^_^

salam perkenalan

Puteri Mama said...

@Athir Unnie tq sudi singgah+follow :)

Puteri Mama said...

@Athir Unnie tq awk...salam perkenalan :)

Ainul Hayat Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon